torsdag 2 juni 2011

Räntan har gått ner

Min bindningstid på mitt bolån hos Swedbank går ut i början av Juli. Jag har varit i kontakt med min bankkvinna ang olika räntor som jag tidigare har skrivit. Nu har vi förhandlat färdigt och jag får 60 punkter i ränterabatt på den 3-åriga ränta när vi binder den.

Jag gick in på Swedbanks hemsida där jag såg att den 3-åriga ränta har gått ner 10 punker sedan vi sist pratade och jag hoppas att den stannar där.

Frågan är om hur det blir vid nästa riksbanksmöte. Vid förra mötet var det två som ej ville höja den utan låta den vara kvar vid förra mötet, har jag tur höjer de ej den i Juli. Dock tror jag att de kommer att höja den.
Det skulle förmodligen sänka räntan marginellt om de ej höjde den. Jag skulle gäran ha en ränta under 4%, med andra ord behöver den gå ner till 4.59% eller lägre när jag binder min ränta. Det skall bli spännande att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar