måndag 23 maj 2011

Ränterabatt

Jag har nu pratat med min bankkvinna och har fått följande erbjudande när jag skall binda om min ränta:


Rörlig: 3,41 % (officiell ränta 3,95 % vilket innebär att du erbjuds en rabatt på 54 punkter under den officiella räntan)

1 år: 3,74 % (officiell ränta 4,10 % vilket innebär att du erbjuds en rabatt på 36 punkter under den officiella räntan).

2 år: 4,00 % (officiell ränta 4,39 % vilket innebär att du erbjuds en rabatt på 39 punkter under den officiella räntan)

3 år: 4,20 % (officiell ränta 4,76 % vilket innebär att du erbjuds en rabatt på 56 punkter under den officiella räntan). 



Jag är inne på att binda den på 3 år då jag tror att jag kommer att tjäna på det när man ser på hela perioden. 


Det kommer förvisso vara en stor skillnad för mig då jag tidigare haft en ränta på 1,98%


Dessa räntor avser en belåning under 75%.


Vad tycker ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar