söndag 22 maj 2011

Husen är uthyrda

Jag hade två systrar som kikade på mina hus idag, de tyckte om husen och vill hyra dem. Jag skall ordna ett hyresavtal nu i dagarna. Det känns roligt att få hyresgäster samt att jag gillar tanken på att de amorterar av sig själva.
Husen är ganska lågt belånade på 172 500 kr och mina kostnader är ca 500 kr i ränta per månad före skatteavdraget, 189 kr i försäkring. Med andra ord har jag kostnader på ca 700 kr månad.
Jag får 5 000 kr när vi skriver kontraktet som jag skall investera i en mulltoa till husen. Sedan 1 250 kr/mån, jag ska lägga om min amortering till 500 kr. vilket betyder att stugorna kommer att betala av sig själva.

Jag gillar tanken på att jag kommer att kunna amortera utan att jag behöver betala något. Sedan hoppas jag även på att värdet på husen går upp sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar