lördag 21 maj 2011

Värdera lägenheten och binda räntan

På tisdag kommer en mäklare hem till mig för att värdera min lägenhet. Jag ska binda om mina lån om några veckor och då är det mycket enklare att förhandla om räntan om du har ett skriftligt värderings intyg.

Jag funderar på att antingen binda räntan på 1 eller 3 år beroende på vilken ränterabatt jag får. Jag tror att mäklaren värderar min lägenhet till mellan 2 200 000 - 2 300 000 kr. Idag har jag lån på ca 1 568 500:- om man räknar på att min bostad är värd 2 250 000kr skulle jag få en belåning på 69-70% vilket känns helt ok.

Jag skall nog göra en ny sammanställning över mina tillgångar nu i dagarna.

Eftersom att min blogg är väldigt ny och att det nästan inte är några läsare ännu förstår jag att det inte är någon som kommenterar, men det skulle vara trevligt om någon gjorde det. Det är bara att fråga om det är något som ni undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar