tisdag 31 maj 2011

Hyreskontraktet påskrivet och klart!

Nu är allt klart med mina fritidshus och det känns väldigt roligt att de var så enklet att hitta hyresgäster. Jag tror att jag kan ta lite mer till nästa år. I år tog jag 20 000kr + kostnader för el. Eftersom det är två stugor men med enkel standard känndes det som ett bra pris.

Nästa år ska jag nog hyra ut dem för runt 22 - 25 000kr tror jag. Mitt mål är att de ska amortera av sig själva inom 10 år. Idag ligger lånet på 172 500kr men jag har nu lagt in en amortering på 400kr/mån från i slutet på Juni. I år blir det en låg amortering pga att jag kommer att installera en mulltoa som går på ca 5 000kr. Nästa år hoppas jag att kunna amortera minst 12 000kr. Med tanke på att mitt lån kommer att sänkas sakta men säkert betyder det att räntekostnaderna blir lägre och sådeles mer över till amorteringen.

Jag betalar idag en hutlöst dyr försäkringspremie på husen, den ligger på 189kr/mån jag har kikat runt och hittat en för ca 100kr mån. Tyvärr är jag bunden i 10 mån till men efter dessa månader skall jag säga upp den och ta den billigare då det har snarlika vilkor.

Jag skrev även en tenta idag och jag tror att det gick okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar